Coronavirus

Vi følger smittevernprosedyrer som er utarbeidet av helsemyndighetene.

Etter den 20. april har alle landets kiropraktor klinikker tillatelse til åpne igjen.
Kontakt din klinikk for timebestilling eller evt. gebyrfri avbestilling. 

Vi ønsker at du avbestiller timen hvis du har tegn på:

  • Luftveissymptomer
  • Magesymtomer (diare, smerter, nedsatt matlyst)
  • Feber
  • Vært i kontakt med noen som har påvist korona Covid-19
  • Vært i utlandet siste 14 dagene

Når du ankommer venterommet, hold 2 meter avstand fra andre, ta på minst mulig og det er bare helsepersonell som åpner og lukker dører.

Ta kontakt med klinikken din for å få råd og svar på spørsmål.

Finn din klinikkBehandlingØvelser

Trening under svangerskapet

Nedenfor ser du forslag til øvelser for gravide. Fysisk aktivitet under svangerskapet er i de aller fleste tilfeller verken skadelig for den gravide eller for fosteret. Det er anbefalt at kvinner er regelmessig aktive under svangerskapet. Dette innebærer både utholdenhetstrening med moderat intensitet, styrketrening og tøyning.

Trening av bekkenbunnsmuskulaturen, knipeøvelser, har som formål å styrke bekkenbunnsmuskulaturen, samt redusere risikoen for urinlekkasje, fremfall av livmor og skjedevegger. Bekkenbunnsmusklene ligger som en trakt nederst i bekkenet, og holder livmor, skjede og endetarm oppe. Under graviditet og etter fødsel er det derfor særlig viktig å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen, da den kan strekkes og svekkes under et svangerskap eller en fødsel. Bruk bekkenbunnsmusklene til å trekke sammen rundt urinrør, skjede og endetarm og løft opp og inn i kroppen.

Finn din klinikk

eller bestill time online

Har du helseforsikring?

Du kan med fordel benytte deg av din helseforsikring hos følgende forsikringsselskaper m.fl.
ved mange av Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.