Informasjonsplakat til klinikk 18.04500

Vi følger smittevernprosedyrer som er utarbeidet av helsemyndighetene.

Etter den 20. april har alle landets kiropraktor klinikker tillatelse til åpne igjen.
Kontakt din klinikk for timebestilling eller evt. gebyrfri avbestilling.

Vi ønsker at du avbestiller timen hvis du har tegn på:

• Luftveissymptomer
  • Magesymtomer (diare, smerter, nedsatt matlyst)
  • Feber
  • Vært i kontakt med noen som har påvist korona Covid-19
  • Vært i utlandet siste 14 dagene

Når du ankommer venterommet, hold 2 meter avstand fra andre, ta på minst mulig og det er bare helsepersonell som åpner og lukker dører.

Ta kontakt med klinikken din for å få råd og svar på spørsmål.

Finn din klinikkBehandlingØvelser

Om kiropraktorgruppen

Klinikker fordelt over hele Norge

Som pasient skal føle deg trygg og være sikret best mulig behandling for din smerte/plage.
Vårt nettsted er til for å gi deg informasjon og kunnskap om ditt problem.
Velg kiropraktogruppen for å sikre deg et trygt og riktig valg av godt utdannede og autoriserte behandlere.
Medlemmene i kiropraktorgruppen har et tydelig fokus på etterutdanning og forskning.

Bestill time på nett

Ofte stilte spørsmål

Hva er en kiropraktor?

En kiropraktor er spesielt utdannet til å behandle kroppens muskler og ledd med hendene. Derfor kan en kiropraktor finne smertekilder i senefester, muskulatur, ledd og skjelett som er årsaken til at du har vondt i ryggen eller ryggsmerter. En kiropraktor kan utføre alt fra små korreksjoner i ledd, rygg og nakke, til å få opp bevegelsen i kroppen din. Et annet fokus innen kiropraktikk, er nemlig å rehabilitere og gi gode råd og veiledning til hvordan man selv kan forebygge og behandle. Noen ganger kan kiropraktoren også gi deg råd om kosthold og ernæring. Dette gjør at kiropraktoren må ha kunnskap på flere felt, og være i stand til å se det store bildet. Det tar seks år å bli en godkjent kiropraktor, og kiropraktikk er nå en integrert del av det etablerte helsevesenet i Norge. Som Norges største kiropraktorgruppe, kan du være sikker på at alle kiropraktorer som er tilknyttet oss, både er autoriserte og dyktige.

Når bør jeg kontakte en kiropraktor?

Har du smerter i kroppen du ønsker å bli kvitt, eller sliter du med dårlig holdning? En kiropraktor kan hjelpe deg med det meste av spenninger, ubehag og smerter du måtte ha i kroppen. Kiropraktikk er nemlig en godkjent helseprofesjon, og gjennom sin utdannelse tilegner kiropraktorene seg en teoretisk og praktisk viten for å ta stilling til hvorvidt nettopp du er egnet til kiropraktorbehandling.

Hvordan kan en kiropraktor hjelpe?

Rygg- og nakkesmerter er den vanligste årsaken til at folk oppsøker kiropraktor – men visste du at hodepine, svimmelhet og vondt i skuldrene også er smerter en kiropraktor kan hjelpe deg med? Innen kiropraktikk er kartlegging av pasientens sykehistorie viktig, så kiropraktoren vil alltid spørre deg om du har opplevd noe som kan ha bidratt til din nåværende tilstand. Dette, sammen med en undersøkelse, gir kiropraktoren et grunnlag for å finne årsaker og sammenhenger rundt smerten din.

Kan jeg benytte helseforsikring?

Helseforsikringer blir stadig mer og mer vanlig, og man regner med at ca 500 000 nordmenn har nettopp denne type forsikring. Flere og flere bedrifter i næringslivet tegner helseforsikring for sine ansatte, noe som ofte er en vinn-vinn situasjon for både bedriften og den enkelte ansatte.

En helseforsikring vil normalt sett dekke undersøkelse/behandling hos kiropraktor, fysioterapeut eller spesialist. Dersom det skulle vise seg at videre bildediagnostikk skulle være nødvendig (herunder MR, CT, røntgen eller ultralyd) – vil helseforsikringen også dekke dette.

Alle klinikker tilknyttet Kiropraktorgruppen har et tett samarbeid med de ulike aktørene på forsikringsmarkedet. Derfor kan du med fordel benytte din helseforsikring ved alle Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt omkring i landet. Dette vil sikre deg rask klinisk evaluering av dine plager, og en riktig behandling for deg som pasient.

Søk på symtomer og plager.

Helseblogg
Se flere innlegg

ved mange av Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.