Vi følger smittevernprosedyrer som er utarbeidet av helsemyndighetene.

Etter den 20. april har alle landets kiropraktor klinikker tillatelse til åpne igjen.
Kontakt din klinikk for timebestilling eller evt. gebyrfri avbestilling.

Vi ønsker at du avbestiller timen hvis du har tegn på:

• Luftveissymptomer
  • Magesymtomer (diare, smerter, nedsatt matlyst)
  • Feber
  • Vært i kontakt med noen som har påvist korona Covid-19
  • Vært i utlandet siste 14 dagene

Når du ankommer venterommet, hold 2 meter avstand fra andre, ta på minst mulig og det er bare helsepersonell som åpner og lukker dører.

Ta kontakt med klinikken din for å få råd og svar på spørsmål.

Finn din klinikkBehandlingØvelser

Enkle øvelser ved akutte ryggsmerter

Ved akutt innsettende ryggsmerter føler man seg ofte helt låst og blir redd for å bevege seg. Dette kan bedres eller gå helt over av seg selv i løpet av et par dager. Hvis smertene vedvarer, kan det være lurt å ta kontakt med en behandler som kan undersøke deg og hjelpe deg på veien videre. I mellomtiden anbefales det at man holder seg i gang med generell form for aktivitet for å løse opp stive muskler og ledd. Det å gå i 15–30 minutter er ofte veldig effektivt. Utenom dette anbefales det å gjøre enkle øvelser. Aktuelle øvelser med lav belastning finner du nedenfor.

Se ellers øvelser for forebygging og styrke av rygg under “Øvelser for ryggen”. Disse øvelsene kan være aktuelle å gjøre etter hvert som du blir bedre i ryggen og er klar for mer krevende øvelser.

eller bestill time online

ved mange av Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.