Vi følger smittevernprosedyrer som er utarbeidet av helsemyndighetene.

Etter den 20. april har alle landets kiropraktor klinikker tillatelse til åpne igjen.
Kontakt din klinikk for timebestilling eller evt. gebyrfri avbestilling.

Vi ønsker at du avbestiller timen hvis du har tegn på:

• Luftveissymptomer
  • Magesymtomer (diare, smerter, nedsatt matlyst)
  • Feber
  • Vært i kontakt med noen som har påvist korona Covid-19
  • Vært i utlandet siste 14 dagene

Når du ankommer venterommet, hold 2 meter avstand fra andre, ta på minst mulig og det er bare helsepersonell som åpner og lukker dører.

Ta kontakt med klinikken din for å få råd og svar på spørsmål.

Finn din klinikkBehandlingØvelser

De beste øvelsene for å forebygge smerter i bekkenet

Har du smerter i bekkenet? De fleste tilfeller av bekkensymptomer kan forbedres ved hjelp av enkle øvelser.

Bekkenbunnsmusklene ligger som en trakt nederst i bekkenet, og holder livmor, skjede og endetarm oppe. Under graviditet og etter fødsel er det derfor veldig viktig å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen, da den kan strekkes og svekkes under et svangerskap eller en fødsel.

En utrent bekkemuskulatur kan føre til en rekke problemer, som urinlekkasje og fremfall av livmor og skjedevegger. Heldigvis kan du trene disse musklene etter vanlige treningsprinsipper.

Hør med din lokale kiropraktor for instruksjon av disse øvelsene, som går ut på å stramme bekkenbunnen og trekke den oppover til man kjenner at det strammer nederst i navlemavemuskelen.

Eksempler på øvelser som kan hjelpe deg mot smerter i bekkenet

Nedenfor ser du forslag til øvelser for å styrke bekkenbunnsmuskulaturen, samt redusere risikoen for urinlekkasje, fremfall av livmor og skjedevegger. Bekkenbunnsmusklene ligger som en trakt nederst i bekkenet, og holder livmor, skjede og endetarm oppe. Under graviditet og etter fødsel er det derfor særlig viktig å trene opp bekkenbunnsmuskulaturen, da den kan strekkes og svekkes under et svangerskap eller en fødsel. Bruk bekkenbunnsmusklene til å trekke sammen rundt urinrør, skjede og endetarm og løft opp og inn i kroppen.

eller bestill time online

ved mange av Kiropraktorgruppen sine klinikker rundt om i landet.